Så är även jag en bloggare


Vem är då jag? Henrik Kelfve heter jag och är 35 år. Det främsta skälet till att jag startat denna blogg är att jag fått det ärofyllda förtroendet att representera moderaterna som skolkommunalråd i Solna stad. Min uppfattning av vad det innebär att vara förtroendevald bygger på två delar.

För det första ska man utveckla och genomföra politiska idéer. För det andra ska man föra en ständig dialog med de vars förtroende man fått till låns. Båda delarna är lika viktiga och förutsätter varandra. Får man inte inspiration och feedback från andra, stannar utvecklingen av politiken. Saknar politiken verklighetsförankring förtjänar man inte heller förtroende.

Jag hoppas att denna blogg kommer att ge dig intressanta infallsvinklar. Vidare hoppas jag att du som läser vill bidra med dina tankar och idéer. Bloggen kommer främst att beröra skolpolitik och Solna. Som politiskt intresserad kommer självklart en hel del annat att dyka upp. Inom andra politiska områden såväl som olika personliga reflektioner på tillvaron.

Kommentarer
Postat av: Nils

Äntligen!

2008-02-02 @ 11:53:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0