Jag bestämmer hellre själv

I mitt bildarkiv hittade jag ett foto jag tog utanför socialdemokraternas partihögkvarter i Solna i valrörelsen 2006. Anledningen till att jag tog en bild var en skylt där (s) uppmanande förbipasserande att rösta i valet. Visst är det oerhört viktigt att valdeltagandet är högt. Det håller säkert alla med om.


På skylten skrev (s) "Låt inte andra bestämma åt Dig". Det är ganska komiskt eftersom hela deras politik bygger på att de ska bestämma åt Dig. Med "andra" menar förmodligen (s) alla andra partier. Mellan raderna står det alltså "Rösta på (s) i valet så vi kan bestämma åt Dig". Tack för erbjudandet men jag bestämmer hellre själv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0