Borta bra men hemma bäst

Så var årets semesterresa till ända. Min fru, mina två döttrar och jag lämnade Solna den 4 juli för att via Nynäshamn ta oss till Gotland. Där hyrde vi en lägenhet i Visby under en vecka. Våra stackars barn fick en ordentlig dos av politik. Vi tog oss dock tid till en hel del annat också som barnen uppskattade mera. Ett strandbesök i Tofta var helt klart en favorit. Efter en vecka packade vi ihop pinalerna och tog båten till Oskarshamn. Därifrån körde vi till min kära mor i Helsingborg.

Under tiden i Helsingborg hann vi besöka min gamla farmor i Malmö, åka till Skånes djurpark med ett par goda vänner, besöka Köpenhamn Zoo med barnens kusiner och ha en släktträff hos min syster. Därefter körde vi till svärmors sommarhus i Lysekil. Hon hade under en tid planerat för en ordentlig sommarfest med släkt och vänner. Festen blev både trevlig och givande. Från fördrinken i sommarhuset till festlokalen överraskades de femtio deltagarna genom att transporten skedde med ett sightseeingtåg. Tåget tog en ordentlig runda i Lysekil och föraren berättade om sevärdheterna.

Efter några dagar i Lysekil, bland annat med ett besök på Havets hus, gick resan vidare till svärfar i Lidköping. Han och hans fru är fenomenala på mat och vin. Vi blev inte besvikna denna gång heller. I Lidköping passade vi på att besöka Rörstrands museum. En oförsvarlig summa pengar spenderades på glas och porslin. Denna dag hade sommarvärmen kommit på allvar. Därför åkte vi till Filsbäck utanför Lidköping för att bada i Vänern.

Igår kväll kom vi så hem till underbara Solna igen. Tre fantastiska och innehållsrika veckor är till ända. Trots allt roligt vi varit med om är nog ändå det bästa att få komma hem. Lite semester för att vila upp sig efter semestern är välkommet. Borta bra men hemma bäst.

* Ett vildsvin på Skånes djurpark demonstrerar hur en semester bör avnjutas.

Kommentarer
Postat av: Annika

Gotland är underbart! Kom hem från en ljuvlig vecka på Fårö igår söndag. Helt klart bästa semesteralternativet i Sverige. Några sviter från politikerveckan i Almedalen märktes inte, barnen hade tagit över. Det var barnens dag där i lördags 26 juli.

2008-07-28 @ 19:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0