Otur i spel - Tur i kärlek

En av mina medarbetare tog ett trevligt initiativ för några veckor sedan. Före fotbolls-EM gjorde han ett avancerat tipssystem. Alla matcher, vilka länder som gick vidare, vem som vann och vem som blev skyttekung ingick. Hela systemet var prydligt inlagt i ett Excel-dokument. Jag kunde helt enkelt inte motstå tips, fotboll och Excel i en härlig kombination.

Totalt var vi 35 personer som deltog, 33 tjänstemän och två politiker. Jag tog uppgiften på blodigt allvar. Bedömde varje match, gjorde egna tabeller och lade fast en bergstark strategi. Nu är som bekant EM över och vi har facit i hand. Bästa politiker (borgmästare Salminen) kom på 24:de plats. Av alla deltagarna kom jag sist. Nåväl - otur i spel, tur i kärlek. Det har jag!

En kille som inte kan ha en så kärleksfull tillvaro är rektorn på Tallbackaskolan. Han krossade motståndet och vann med 23 rätt. Grattis! Jag har alltid misstänkt att en bra rektor behöver vara lite synsk. Vill du tjäna storkovan på spel? Tippa som jag - fast tvärtom!

Kommentarer
Postat av: Eva E

Det skulle ju kunna räcka att vara en gammal idrottslärare för att ha lite bra omdöme. Därifrån kan många bra omdömen och insikter växa...

2008-07-01 @ 23:27:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0