Stolt vit heterosexuell man


Idag är det pridefestivalens höjdpunkt då den färgsprakande paraden går genom Stockholms innerstad. Visst är det härligt att människor, som på många håll i världen blir förföljda för sin sexuella läggning, i Sverige kan bära huvudet högt och respekteras. Det finns förvisso fördomar och trångsynthet även i detta avlånga land, men vi har kommit en bra bit på väg.

Att vara en sann liberal innebär att man kämpar för alla människors rätt till liv, frihet och egendom. Att alla människor ska respekteras för sina livsval, åsikter och värden. Med alla människor menar jag just ALLA människor. Här framträder en skiljelinje mot de ickeliberala.

I min politiska vardag möter jag ofta dubbelmoral. Personer som lever efter den politiska korrekthetens måttstock. De vurmar exempelvis för HBT-personer. Det är i sig mycket bra. Samtidigt kan samma personer uttrycka förakt för andra människor i samhället. Inte sällan får man slängar om att man inte förstår en fråga eftersom man är man. Det händer också ofta att unga politiker inte tas på allvar för att de "saknar erfarenhet". Att utmåla en direktör från Djursholm som mänsklighetens fiende är vardagsmat.

Idag, och alla andra dagar, ska alla människor vara stolta över den de är. Oavsett läggning, hudfärg, bakgrund, religion, bostadsort eller inkomst. Glädjs över olikheten och visa respekt.

Kommentarer
Postat av: Victor Mangs

Word!

Håll den frihetliga fanan högt i nämnden nu framöver!

Solnamoderaterna gör ett utmärkt jobb. Synd bara att samma parti på riksplanet helt saknar respekt för individens grundläggande rätt till frihet..

Jag hoppas verkligen att moderaterna ändrar uppfattning när det gäller grundläggande friheter som rätten till ett privatliv så man kan komma tillbaka till ett parti som i övrigt gör ett väldigt bra jobb.

2008-08-05 @ 00:45:17
Postat av: Henrik

Tack för de vänliga orden. Jag ska göra vad jag kan för att du snart ska komma tillbaka. Som du vet är vi många inom moderaterna som ogillar hanteringen av FRA-frågan. Vissa av oss stannar och kämpar :-)

2008-08-05 @ 16:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0