Vemodigt avsked av Solna

Igår avtackades jag av politiker och tjänstemän i Solna stad. Beslutet att flytta till Sigtuna och att anta utmaningen som oppositionsråd är helt rätt. Det förtar inte känslan av vemod. Tio år har jag varit engagerad i Solna och under den tiden har jag fått många vänner. En stor del av dem kom till avtackningen med värmande ord och gåvor. Hur säger man farväl till så många människor som berikat ens liv under lång tid?


Tack kära medarbetare och kollegor. Ni har gjort mitt liv rikare. Jag har upplevt värme och respekt från första stund jag klev in i Solna stadshus. Er kompetens och ert ifrågasättande har utvecklat mig mycket. Många av er har funnits vid min sida alla år i Solna. Andra har jag fått glädjen att lära känna under resans gång. Med dessa korta ord vill jag rikta ett tack till er alla från mitt hjärta. Utan er skulle jag inte vara den jag är idag.



Från solna.se: KOMMUNALRÅDET HENRIK KELFVE AVTACKAT


Kommunalrådet Henrik Kelfve blev högtidligen avtackad igår av arbetskamrater, politikerkollegor och vänner. Han flyttar till Sigtuna och lämnar därmed sina politiska uppdrag i Solna. Henrik Kelfve började sin karriär i Solna år 2000 som Anders Gustâvs politiske sekreterare. 2006 utsågs han till kommunalråd och ordförande i barn- och utbildningsnämnden. Han har dessutom under sina år i Solna bland annat varit ordförande i gymnasienämnden och ledamot i barn- och utbildningsnämnden, kommunstyrelsen samt i kommunfullmäktige.


Till ny ordförande i barn- och utbildningsnämnden efter Henrik Kelfve har utsetts Arion Chryssafis.


Bilden: Kommunstyrelsens ordförande Lars-Erik Salminen uppvaktar Henrik Kelfve.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0