Två dagar i radioskugga

Helgen har spenderats med familjen på besök hos svägerskan och hennes pojkvän i Umeå. Det var min första gång i björkarnas stad. Faktum är att det växte björkar överallt. Det var även is överallt. Det var lite av en utmaning att lotsa min höggravida hustru mellan isfläckarna. Funderar på att börja kalla henne för Bambi :-) Det hanns med lite shopping, ett par goda middagar och självklart delfinalen i melodifestivalen.

På fredagen hastade jag från ett möte med länets moderata kommunal- och landstingsråd för att hinna med flighten till Norrland. I farten glömde jag min kära mobiltelefon hemma. Märkligt hur naken man känner sig utan den lilla rackaren i fickan. Dessutom lyckades jag inte få min laptop uppkopplad under hela helgen. Fasa för en kommunikationsnörd!

När jag nu åter är hemma i Solna (med mobil och uppkoppling) kan jag konstatera att det är ganska vilsamt i radioskuggan. Det är nog nyttigt att inte vara anträffbar någon gång ibland. Bara det inte händer för ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0