Röda fanor väcker debatt

Mitt inlägg från första maj har utan tvekan skapat debatt. Min huvudtes var vad den röda fanan står för då den varit och är symbolen för mycket elände. Det ursprungliga inlägget ersatte jag med ett annat (Röda ledare 2) eftersom vissa formuleringar kunde misstolkas.

Självkritik är alltid nyttigt så jag har läst ursprungstexten flera gånger för att komma fram till hur jag bättre kunde formulera mitt budskap. Läser man det jag faktiskt skrev, och inte tolkningarna av min text, håller resonemangen ihop.

Stockholm city skrev idag om min blogg. På deras hemsida kan man även kommentera nyheten. I huvudsak får jag stöd för min kritik av den röda fanan. Framför allt anser flera att det är märkligt att man inte kan framföra sin synpunkt utan bli så hårt ansatt. Några är tveksamma till att jag i min egenskap av kommunalråd är så tuff i mina formuleringar.

Nyheten toppar även Politikerbloggen.se. Där finns så här långt bara en kommentar. Även den är positiv till mitt inlägg. Dagens bästa var ändå en äldre dam som sökte upp mig i stadshuset. Hon ville bara ta mig i hand för mitt civilkurage. Sådant värmer verkligen.

Kommentarer
Postat av: Victor Mangs

Det är ju sorgligt att se hur kommunalråd och andra höjdare inom politiken generellt lindar in allt de säger och skriver så många gånger av rädsla för att någon ska uppröras av det. Resultatet blir att vanligt folk föraktar politiker för att de aldrig kan svara rakt och ärligt på en fråga eller stå upp för vad de tycker. Fortsätt stå upp för åsikter och ideologi! :)

2008-05-09 @ 22:47:20
Postat av: Ole Dahlberg

Stå på dig, Henrik!



Socialdemokraterna delar upp människor i klasser och raser som de sedan medvetet hetsar mot varandra. De delar upp folk i fattiga och rika. De vill ha ett polariserat samhälle där de själva kan agera gud, domare och bödel.



Detta är ju inga fantasier. Det är en realitet. Att du nu slår huvudet på spiken gör så klart sossarna upprörda och generade.



Du har inget att be om ursäkt för, Henrik!





2008-05-10 @ 23:49:02
URL: http://politikbloggen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0