Lögn eller dumhet från Mp?

Miljöpartisten Bernhard Huber skriver på Mitt i Solnas insändarsida (19/2) om de öppna förskolorna. Hans inlägg bygger på två påståenden som båda är direkta lögner. För det första skriver han att den moderatstyrda majoriteten vill avveckla de öppna förskolorna. För det andra skriver han att jag sagt att det inte blir några nya öppna förskolor i Solna.

Låt mig då citera vad det står i det borgerliga regeringsprogrammet:
"De öppna förskolorna ger en god service och stöd. Vi kommer att se över de öppna förskolornas roll och organisation i Solna. Utgångspunkten är att verksamheten ska hålla hög kvalitet och arbeta efter tydliga och mätbara mål".

Detta politiska uttalande från mig som moderat tillsammans med mina borgerliga vänner är glasklart. Hur Bernhard Huber kan tolka detta så fel är mycket märkligt. Det kan väl inte vara så att miljöpartiet medvetet ljuger för att försöka vinna politiska poäng?

Fakta:
- Av landets 290 kommuner saknar 131 helt öppna förskolor
- I Solna finns det totalt 6 öppna förskolor
- Solna ligger på 53 plats i antal öppna förskolor per invånare

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0