Turkiskt besök i Solna

Moderaterna samarbetar med systerpartier runt om i världen. Detta sker genom Jarl Hjalmarson Stiftelsen som jag skrivit om förut. Jag har vid ett flertal tillfällen, i stiftelsens regi, rest till länder där partierna har behov av att utvecklas. I februari besökte jag AK -partiet i Istanbul, Turkiet. Där höll jag ett antal föredrag om mediahantering, kampanjstrategi och politiskt arbete generellt.

AK-partiets ungdomsförbund  har nu besökt Sverige och en programpunkt var att komma till Solna. De var intresserade av hur vi samarbetar inom majoriteten och hur vi styr staden. Självklart passade jag på att berätta om Solna och ta med deltagarna på en guidad busstur. De fick se våra utbyggnadsområden, Filmstaden, Mulle Meck-parken, Ulriksdals slott och en hel del mer. Turen avslutades på Pampas Marina där vi åt lunch i solskenet.

Efter denna förmiddag är jag övertygad om att de har med sig ett antal positiva intryck från vår vackra stad. Stort tack till stadens turistchef Caroline Thorén som på ett engagerat sätt höll i den guidade turen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0